Ape la aku merapu ni.....


.....perjalanan hari ini sungguh memenatkan........

.....hari ni aku xjangka pun ape akan berlaku...tiba2 dalam kul 8 pagi, mmber aku kejutkan aku...kul 8 pg 2 time beshhh tdo.....dia kjutkan aku ajak p KL...aku tnye wtpe...dia ckap nk pegi Arkib Negara...fuhhhhh...mls tol aku ase...

....tp pas pikir2 blik, baik aku pegi jer...bkn per...sbb asgmnt aku pun mmg memerlukan aku pegi Arkib gak...nak xnak mmg kene pegi jgk...

....nek bas dlm kul 9 pg dr tg malim ke KL...ats bas punyer la aku ngntuk....nyaris2 nk trtdo...tp aku ni bkn jnis suka tdo ats bas...ajk la mmber aku brbual...mcm2 crite kuar ats bas....(termasuklah mengumpat)....

.....tgh aku asyik brbual ats bas, tringat lak kt mmber aku yg kt umah sorang2...dia x ikut sbb ptg 2 dia ade klas...trpikir gak aku ape yg dia wt kt umah...SANTAPAN ROHANI kah dia??????harap2 x la....(sambil tersenyum sorang2)...

....smpai jer kt Terminal Bas Hang Tuah, trus la jln naik Rapid ke PWTC...brhnti mkn jap...msuk jer KFC,ayam da hbis...staff dia ckap kene tnggu dlm 15-20 minit...gilerrr....aku da la kebulur...nk suruh tnggu plk...ape lg...aku blah jer la...ade gak mmber aku yg stay kt situ...

.....aku ngan mmber aku yg len p la kt food court...cri bnda yg leh knyangkan prut...order nsik goreng ayam...milo ais....skali kene hmpir RM10...ok la 2...aku xkisah sgt...kt KL mne la nk jumpe mkanan yg murah2...nmpak nsik aku ckit jer....tp bila da mkn....fuhhhhh...knyang giler....

....pas mkn, nek keta sewa trus ke jln Duta...kene la RM15 satu kete..ok la...aku nek 5 org...dlm RM3 sorang je la....msuk jer arkib...aku trus blurr...ape aku nk wat?????

....lama gak dk trmenung dlm 2...nk guna bnd kene ikut prosedur...bgus la...sistematik katakan...tp ape yg x best nyer...nk guna satu2 brg..tnggu punyer la lama...hmpir 2 jam gak dk goyang kaki dlm 2...mmg stress giler ar...jumpe lak ngan org sombong yg berlagak pndai...tp hakikatnyer dia pon xtau paper jgk....

......pas 2 jam bru la dpt bhn yg nk 2...tnggu punyer lame..tp guna kjp jer...berbaloi x....bgi aku berbaloi la...skurangye ade gak bnde yg aku dpt..walaupun lame mnunggu...

......da dpt bhn 2 ape lg...blik la wei...xkan nk meringkik dlm 2 lak...xde mase aku nk bertapa dlm 2 lame2...mmg da serik ar aku pegi sana...lau leh pas ni da xmau pegi ag...tp lau trpaksa nk wt camne kn...inilah dikatakan COBAANNNNNNN!!!!!????

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...